בריכות זרמים

סדרות ג'קוזי הידרופול
דגמים


סדרה
סדרה
ההיסטוריה של "הידרופול" משנות ה70 ועד היום
Hydropool החלה את דרכה כעסק משפחתי, ומאז ועד היום היא ממשיכה לבנות את הג'קוזי והספאים שלה קודם כל, ובעיקר, למשפחות. זו הייתה המטרה אז, וזו המטרה היום.
בשנת 2025 תציין Hydropool 45 שנה להיווסדה. הסיפור שלנו הוא סיפור של מחויבות בלתי מתפשרת לבניית מוצרים טובים יותר, ולוודא שלמשפחות יהיה מקום להניח את הטלפונים הניידים, לבלות יחד ולחזק את הקשרים. אנחנו רוצים שהג'קוזי והספאים שלנו יהיו מקום שבו אנשים יכולים להתחבר. רצינו זאת לפני 45 שנה ואנחנו רוצים זאת גם היום. הנה ההיסטוריה שלנו:
1972 – צעיר בשם דייל פאפקה מקים עסק לבריכות מגורים ומסחר בשם "Pool People". באותה תקופה, הוא חשב שיקים לעצמו עסק משפחתי קטן ונחמד. בפועל, הוא ייסד את מה שהפך בסופו של דבר לחברת הג'קוזי והספאים הגדולה ביותר בקנדה. עם עבודה קשה וכישרון עסקי רציני, קרובי משפחתו וחבריו הפכו בהדרגה לעמיתים ושותפים, כשהוא מגדל את העסק באמצעות שילוב של מסירות, חזון ומזל טוב.
1975 – שנות ה-70 לא היו רק אופנה גרועה ושיער ארוך. באותה תקופה החלה תנועה עולמית של רווחה אישית (Wellness). השקפות חדשות על בריאות החלו להחליף את הדיאטות מבוססות הבשר האדום והוויסקי של שנות ה-50. דייל נחשף לגל החשיבה החדש בביקור בקליפורניה. שם, Jacuzzi המציאה בשנת 1968 את אמבט הג'טים הפנימי, וספאים חיצוניים תת-קרקעיים פותחו לאורך העשור. דייל אימץ במהירות את החידושים, וזיהה בהתלהבות את הפוטנציאל של הטכנולוגיה ואורח החיים החדש.
1978 – דייל פותח את "California Spa Sauna and Bath" (ספא, סאונה ואמבטיה של קליפורניה), חנות הקמעונאות הראשונה בקנדה שמכרה Jacuzzi. הוא גם החזיק מותג בשם Swan hot tubs – סביר להניח שמעולם לא שמעתם עליו, והסיבה לכך תתבהר בקרוב. בנוסף, הוא החליט למכור סאונות, אמבטיות טיפוליות וכל דבר אחר שיכול לעזור לאנשים להיות מאושרים ובריאים יותר.
1980 – חברת Swan Spas פושטת רגל. במקום להיכנס לפאניקה על אובדן ספק מרכזי, דייל מזהה ומנצל שוב הזדמנות. הוא רוכש את נכסי החברה. לפתע, הוא הופך ליצרן ג'קוזי, ובכך משנה את מעמדו בשוק ממוכר ליצרן. חברת Hydropool, בצורתה כפי שאנו מכירים אותה היום, נולדת. החברה מתחילה לייצר ג'קוזי, תוך שימוש בתבניות הישנות של Swan (הן השפיעו על החברה עד היום, אך הוחלפו ושופרו מזמן). באותה תקופה, בחור צעיר בשם לו רודריגס נשכר לעבודה במחלקת האינסטלציה. העסקתו, בתור מנהל מסעדה לשעבר ממוצא אירופאי, נראתה בתחילה חסרת חשיבות. אך השפעתו בסופו של דבר תשנה את גורל החברה לנצח.
1982 – דייל מצרף את אביו, פרד, כשותף. אפשר לומר שלדייל היה כישרון מיוחד לזהות את הפוטנציאל הטמון באנשים. פרד היה מהנדס מכונות בהכשרתו. הוא מיד מתחיל לעבוד על שיפור הג'קוזי. יש לציין שהוא עושה זאת בדרך הפוכה מרוב החברות באותה תקופה: בעוד יצרנים אחרים החלו עם אמבטיה והוסיפו ג'טים, פרד התחיל עם בריכה מסחרית והקטין אותה. הוא התמקד בוודאות שהיא תהיה נקייה, בטוחה ושתדרוש תחזוקה מינימלית, עם מיקום ג'טים שלא רק מזיז מים, אלא עוזר לגוף להירפא. כשהם מבינים שהתהליך הזה ייחודי בשוק, משפחת פאפקה רושמת עליו פטנט. העיקרון הבסיסי הזה נותר בשימוש במערכת הניקוי העצמי של Hydropool עד היום.
1992 – דאג גילספי, סגן נשיא השיווק הנוכחי של Hydropool, נשכר כדי להצמיח את עסקי חנויות הקמעונאות, מה שמוביל בסופו של דבר לחלק גדול מרשת הסוחרים המודרנית של Hydropool בטורונטו רבתי. דייל מבין שלו רודריגס הוא יותר מסתם אינסטלטור ומנהל מצוין, ומקדם אותו למנהל מכירות בינלאומי. עד 1995, עם הידע שלו על אירופה והיכולת שלו לדבר 5 שפות, לו פותח שווקים גדולים בבריטניה ובצרפת. כיום Hydropool מוכרת את מוצריה ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם, עם התמקדות באירופה וצפון אמריקה.
1994 – דייב ג'קסון מצטרף כשותף לעסק Hydropool יחד עם דייל ופרד. דייב מכיר את המותג מכיוון שהוריו החזיקו בג'קוזי של Hydropool, כך שהמיקוד המשפחתי של החברה נשמר גם עם השינוי. זו הייתה תקופה של פריחה: העסק צמח ב-50% בשנה במשך שמונה השנים הראשונות לאחר הגעתו של דייב, ומספר העובדים גדל מ-13 ב-1995 ליותר מ-200 עד 2008. דייב, שהיה בשנות ה-20 המאוחרות לחייו כשחתם על ההסכם, היה מיומן באיתור שווקים. הוא ידע שיש לו מוצר טוב לשווק: "ג'קוזי היה מוצר צריכה שהבנתי היטב והרגשתי שאוכל לשווק ולמכור בקלות, לא כמו איזו תוכנה אזוטרית שלא הייתי מבין," סיפר מאוחר יותר לעיתונאי.
1995 – עם צמיחת העסק בארה"ב והפיכתו לשוק מרכזי, סגנית נשיא המכירות של היום, טרייסי הול, נשכרת כדי להרחיב את נוכחות Hydropool בארצות הברית. מתחת לתבניות הג'קוזי, החברה התקדמה עם דגמי בידוד חדשים, ובסופו של דבר אימצה את שיטת הבידוד החדשנית שלה עם "שמיכת חימום משולשת", המאפשרת למחזר חום פסולת ממשאבות הג'קוזי בתוך המערכת.
1997 – ה**"ספא-בריכה" (Swim Spa)**, מוצר ש-Hydropool הפכה ידועה בזכותו, מושק למכירה בסביבות תקופה זו. Hydropool היא בין הראשונות בעולם שמציעות אותו ללקוחות, תחילה בקנדה ולאחר מכן ברחבי העולם. ספא-בריכה מציע את הרגיעה של ג'קוזי עם היכולת לעשות כל מה שאפשר לעשות בבריכה, ובנוסף, הוא עולה חצי מחיר וניתן להשתמש בו כל השנה. דייב ודייל זיהו את הפוטנציאל המוקדם וכמו שעשו עם הג'קוזי, אימצו את הטכנולוגיה מוקדם והפכו בעקבות זאת למובילי שוק.
1999 – דייב ג'קסון נפגש ומשכנע קמעונאי שוודי גדול וחדש להצטרף לחברה, ושניהם מבינים שג'קוזי או ספא-בריכה שנבנו בקנדה יכולים לעמוד בטמפרטורות השוודיות ומתאימים באופן מושלם לחוויית הספא הסקנדינבית. עד היום, שוודיה היא השוק הרביעי בגודלו של Hydropool.
2005 – Hydropool רוכשת את Clairazur, רשת קמעונאות של שמונה חנויות בצרפת, מסטפן בראליס. שנה לאחר מכן, דן לאב נשכר לנהל את מפעל הייצור בזמן ש-Hydropool ממשיכה בצמיחה יציבה. מהנדסי Hydropool מתמודדים בשנים שלאחר מכן עם נושא היעילות האנרגטית, ובונים משאבות חדשות במתח נמוך, משאבות "evergreen" ושמיכות תרמיות יעילות יותר.
2007 – Hydropool שוב מאשרת את מחויבותה להיות יצרן בראש ובראשונה. היא יוצאת ממגזר הקמעונאות על ידי מכירת חנויותיה ומתחייבת לחלוטין לרשת סוחרים של קמעונאים עצמאיים, אשר מונה כיום קרוב ל-400 ברחבי העולם. Hydropool גם פותחת את "Service Plus", כדי לתת שירות לג'קוזי ולספאים שלה ולתמוך טוב יותר בסוחרים שלה באזור טורונטו רבתי.
2007 – דייב, סטפן, דן, טרייסי ודאג מתאחדים ורוכשים את Hydropool מדייל ופרד. החמישה מתמודדים יחד עם קשיים משמעותיים, כולל הקריסה הכלכלית הגדולה של 2008. התקופה הקשה נמשכת עד 2010. "עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות, וסיימנו עם עסק בריא, עם צוות חזק ונאמן מאוד, לאחר ששרדנו את התקופה הקשה ההיא," סיפר דייב למגזין סמית' שנים מאוחר יותר. פיתוחי ההנדסה אינם עוצרים. באותה תקופה, ג'ט ה-V-Twin של החברה, שיוצר זרם רחב, יציב וחזק בספא-בריכה של Hydropool, מקבל פטנט.
2017 – החברה נמצאת בצומת דרכים. גדולה מספיק כדי להיות שחקן כבד בתעשיית הג'קוזי והספאים, אך דורשת הון משמעותי כדי להתרחב, Hydropool מסכימה להימכר ל-Invest Industrial, קונגלומרט ג'קוזי שבבעלותו גם Jacuzzi, יצרנית הג'קוזי הגדולה בעולם. היא נותרת עצמאית בתפעולה עד היום, כאשר סטפן, טרייסי, דן ודאג מובילים את החברה בתפקידי מפתח. ומה לגבי דייב? תנו לזה כמה שנים: הוא מופיע שוב.
2020 – Hydropool בונה מפעל לספא-בריכה כדי להתמודד עם הביקוש הגואה בתקופת הקורונה. הביקוש למוצרים לבית כמו ג'קוזי וספא-בריכה מזנק בתקופה זו. ומה לגבי דייב? דייב ג'קסון מ-Hydropool הופך למנכ"ל של כל מותגי הג'קוזי שבבעלות Invest Industrial, כולל Hydropool ו-Jacuzzi, מותג הג'קוזי הגדול בעולם.
2025 – Hydropool חוגגת 45 שנה להיווסדה. דייב ג'קסון מתמנה ליו"ר דירקטוריון Invest Industrial.
הגישה של Hydropool נכונה היום בדיוק כמו שהייתה לפני 45 שנה. Hydropool נבנתה על ידי משפחה, עבור משפחות. היא עושה זאת על ידי ייצור הג'קוזי הקלים ביותר לתחזוקה והספאים-בריכה הטובים ביותר בעולם.
קצב החיים שלנו השתנה מאז שהתחלנו. אנחנו יודעים שקשה יותר ליצור קשרים ממה שהיה בעבר. זו הסיבה ש-Hydropool היום נחושה לוודא שללקוחותיה תהיה האפשרות לפנות זמן לדברים שבאמת חשובים: התחברות עם בני משפחה, חברים, ואפילו זמן לעצמם.